DEŇ MATIEK

03.04.2013 19:13

1. Pre mamičku moju milú, ktorú rada mám,

    veľké srdce namaľujem, k sviatku jej ho dám.

    Na deň matiek darujem jej malú básničku

    a mamička hned bude mať úsmev na líčku.

 

2. Maľujem, maľujem krásny kvet, taký kvet nevidel ešte svet.

    Maľujem, maľujem ako viem, mamičke tento kvet zanesiem.

    Maľujem, maľujem kytičku, pre moju najdrahšiu mamičku.

 

3.  Zahádam vám hádanku. Chcete môžem začať?

    Čie ruky ma držali, ked som začal kráčať?

    Prvé krôčky neisté, potom dotyk zeme,

    čia ruka mi utrela líčko zaslzené?

    Čie ruky ma kŕmili, podávali sladkosť,

    triasli sa a tešili, prežívali radosť?

    Uhádli ste? Určite. Každý z  nás ich pozná,

    ruky, ktoré ochránia, neboja sa ohňa.

    Dnes do tých rúk jediných patria iba kvety.

    Jeden bude odo mňa, mami ďakujem ti.

 

4. Skvelá si ty mamička, pracovitá včelička.

    Ráno ma vezieš do školičky, napečieš mmi mňam buchtičky.

    Keď som chorý pomôžeš mi a nachystáš teplý čaj.

    Nohavičky operieš mi, ukážeš mi šíri kraj.

    Moja milá mamička, si krásna ako ružička.

    Za tvoju lásku veľkú, prijmi odo mňa vďaku veľkú.

 

5. Hoc ešte mám zúbky mliečne, predsavzatia maličké,

    vyjadrujem túžby večné, dávať bozky mamičke.

    Pohládzať jej nežnú rúčku, byť s ňou stále v objatí,

    nepomyslieť na rozlúčku, láskou sa jej odplatiť.

 

6. Snežienočka drobučká, utiahnutá v  kríčku,

    prečože máš ručníček na belavom líčku?

    "Juj zima je veliká a ja kvietok malý,

    juj bojím sa, že mi mráz biele líčka spáli."

    Nič sa neboj snežienka, že ťa zima zdrví,

    už je po nej, jar je tu a ty si kvet prvý.

    Hneď za tebou plno ich na lúčinu príde,

    zahod, zahod ručníček, ved už teplo bude.

 

7. PIESEŇ (melódia "Mala som milého, čo sa myší bál...")

    Maličkí škôlkari, keď sa vzbudili,

    hneď svoje mamičky pekne prosili.

    Moja drahá mamička, pobozkaj ma na líčka,

    už na mňa tam čaká moja školička.

    V škôlke je nám dobre a aj veselo,

    komu by sa do nej chodiť nechcelo.

    Učíme sa básničky, učíme sa pesničky,

    veď chceme potešiť naše mamičky.

 

8. PIESEŇ

    Moja zlatá mamina, mamka láskavá,

    každý večer piesňou ma do sna uspáva.

    Skôr než zaspím pobozká ma na obe líčka,

    moja drahá mamina, mamka, mamička.

    Postieľka je pred spaním pekne ustlaná,

    budem v nej po rozprávke snívať do rána.

    Na bielučkom vankúši i v mäkkej perine,

    o tej mojej láskavej, zlatej mamine.

 

9. SCÉNKA